Wyrównane szanse ósmoklasistów na egzaminie z matematyki dzięki wsparciu sztucznej inteligencji

Jak sztuczna inteligencja pomaga w edukacji adaptacyjnej?

W ramach projektu EDUBOT- DEVELOPING KEY COMPETENCIES THROUGH BLENDED -LEARNING METHODOLOGY BASED ON AI-SUPPORTED CHATBOT TECHNOLOGY realizowanego w ramach programu ERASMUS, partnerzy z Rumunii, Węgier, Słowacji i Polski opracowują materiały edukacyjne zintegrowane z AI, które pomogą uczniom przygotować się do egzaminu ósmoklasisty, przede wszystkim  z matematyki.

19 września 2023 roku miało  miejsce  trzecie spotkanie partnerstwa. Spotkanie w znacznej mierze dotyczyło szczegółowemu omówieniu kwestii związanych  z rozwojem cyfrowych treści kursu z matematyki przygotowywanego przez partnerów z każdego kraju. W ramach projektu  EduBot tworzone są materiały do nauki adaptacyjnej, które będą  wspierały uczniów w przygotowaniu się  do egzaminu z matematyki, który często decyduje o tym czy uczeń dostanie się do wymarzonej  szkoły ponadpodstawowej, we wszystkich czterech krajach. Pierwsze wersje materiałów zostały już opracowane na Węgrzech, w Polsce są na ukończeniu,  natomiast  Rumunia i Słowacja dostarczą kursy  na początku przyszłego roku.

Ostateczna treść kursów z matematyki ma być gotowa do końca czerwca 2024 roku i będzie dostępna bezpłatnie  dla wszystkich zainteresowanych, tym samym wyrównując szanse uczniów, miedzy innymi tych którzy  nie mogą sobie pozwolić na prywatne korepetycje przed egzaminem.

Przygotowanie programów kursów poprzedziły spotkania z nauczycielami, które odbyły się w każdym z krajów partnerów. Zawartość kursów uwzględnienia opinie I wskazówki grona pedagogicznego. Metodologia nauki hybrydowej, która zostanie  ukończona do końca sierpnia 2024 roku  oraz system e-learning, który jest obecnie jeszcze modyfikowany, będą miały zastosowanie również w nauce innych przedmiotów.  To pozwoli każdemu nauczycielowi  łatwo tworzyć własne materiały, do których uczniowie będą mieli dostęp na komputerze, tablecie lub telefonie.

Głównym celem projektu jest opracowanie mateologii nauki hybrydowej, łączącej cyfrowe i tradycyjne elementy edukacji, odpowiedniej do skutecznego identyfikowania i rozwiązywania braków kompetencyjnych przy użyciu technologii chatbota wspieranej przez sztuczną inteligencję.

To rozwiązanie promuje spersonalizowaną i adaptacyjną naukę, oszczędza czas i jest przełomowe w procesie uczenia się. Pomaga w różnicowaniu i jest szczególnie dedykowane do wyrównywania wiedzy, przygotowywania do egzaminów oraz udzielania korepetycji.

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Udostępnij w sieci
Poprzedni post

Pierwszy etap realizacji projektu DigComp4VET za nami!

Nastepny post

Nowe możliwości rozwoju kompetencji cyfrowych – wirtualna baza DigCom4VET jest już dostępna!

Wszystkie prawa zastrzezone | All rights reserved ADN Instytut 2024