Konferencja zamykająca w Miercurea Ciuc już za nami

W dniu 7 października 2024 roku odbyła się konferencja końcowa zamykająca realizację projektu EDUBOT. Oranizatorem wydarzenia  w Miercurea Ciuc  była Rada Powiatu Harghita z Rumunii. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele partnerów projektu, nauczyciele oraz eksperci edukacyjni. Celem konferencji było podzielenie się wynikami i doświadczeniami zdobytymi w trakcie realizacji projektu, które mogą wspierać nauczycieli w edukacji cyfrowej oraz spesonalizowanej.

Podczas konferencji przedstawiciele partnerów z Polski, Słowacji, Rumunii i Węgier oraz nauczyciele uczestniczący w wydarzeniu prezentowali  swoje doświadczenia i dobre praktyki zdbyte w wyniku realizacji projektu. W trakcie prezentacji została poruszona tematyka dotycząca  szerokiego wykorzystania systemu EDUBOT w procesie nauczania.

Inne zagadnienia poruszane przez prelegentów dotyczyły między innymi: doświadczenia z prowadzenia zajęć podczas  pilotażowego testowania, rozwoju treści multimedialnych, takich jak tworzenie i  edycja wideo, roli zróżnicowanego nauczania i grywalizacji, w tym adaptacyjnych ścieżki uczenia się sterowanego przez sztuczną inteligencję,  gier ramowych, metody tworzenia grup uczniowskich i mentoringu w małych grupach, zastosowania sztucznej inteligencji w edukacji.

W zajęciach pilotażowych wzięło udział 569 uczniów z czterech krajów. Uczniowie przepracowali łącznie 3403 cyfrowe zadania edukacyjne obejmujące 28 zagadnień z matematyki i 9 z informatyki, w 1659,5 godzinach nauki. Węgry: Dzięki koordynacji Interregio Fórum Egyesület czterech nauczycieli pracowało z 58 uczniami w dwóch szkołach, osiągając poprawę wyników o 27,78% według ocen wstępnych i końcowych. Uczniowie ćwiczyli 12 tworzenie cyfrowych programów  liniowych i adaptacyjnych, anagażujących treści cyfrowych, zastosowanie metodologii blended learning w praktyce.  Prezetowane były kursy opracowane w każdym kraju, na które składa sie 1520 elementów edukacyjnych (zadania główne, pytania pomocnicze, objaśnienia tekstowe i wideo).

Polska: Partner w projekcie ADN Instytut, zaangażował siedmiu nauczycieli do stworzenia kursu i  prowadzenia zajęć dla 101 uczniów w trzech placówkach edukacyjnych, co zaowocowało poprawą wyników o 18,04%. Opracowany kurs „Egzamin dla ósmoklasistów”, składa się 10 programów tematycznych prezentowanych w formie zadań liniowych i adaptacyjnych, pomocy dydaktycznych  w formie pdf i video., objaśnień teorii, testu weryfikacyjnego, informatora dla nauczyciela i ucznia.  Łącznie 653 elementów. Kurs pozwolił uczniom  lepiej przygotować się do egzaminu końcowego ósmoklasisty.  

Rumunia: Fundacja Regionet koordynowała pracę pięciu nauczycieli z 149 uczniami w trzech szkołach podstawowych, osiągając

poprawę wyników o 15,33%. Uczniowie przygotowywali się do egzaminu na zakończenie ósmej klasy z matematyki, korzystając z 6 liniowych i 6 adaptacyjnych ścieżek, zawierających 548 elementów edukacyjnych.
Słowacja: Organizacja Tandem n.o. zorganizowała szkolenia z informatyki dla 261 uczniów z trzech placówek edukacyjnych, osiągając 59% skuteczności. Ścieżki liniowe i adaptacyjne w dziedzinie informatyki obejmowały 750 elementów edukacyjnych.

Wszystkie programy nauczania i trasy są dostępne i bezpłatne dla każdej zainteresowanej szkoły lub nauczyciela. Podsumowanie projektu, metodologia nauczania i podręczniki użytkownika są dostępne na stronie internetowej projektu.

Metodologia blended learning projektu EDUBOT łączy tradycyjne nauczanie stacjonarne z nauką online, jednocześnie wykorzystując możliwości oferowane przez sztuczną inteligencję. Systemi EDUBOT umożliwia uczniom naukę we własnym tempie. Uczniowie mają możliwość  korzystania z personalizowanych zadań, mają stały dostęp do materiałów edukacyjnych oraz otrzymymują dodatkowe wyjaśnienia w formie pdf, video, które pomagają im w pokonywaniu trudności ze zrozumieniem poszczególnych zagadnień matematycznych.

Model EDUBOT jest elastyczny, motywujący i ułatwia proces uczenia się. Metodologia EDUBOT znajduje szerokie zastosowanie w różnych obszarach edukacji. Jej celem jest wsparcie również nauczycieli w procesach dydaktycznych poprzez umożliwienie łączenia naucznia tradycyjnego i online, bieżące monitorowanie postęów uczniów. Może być  również interesującym rozwiązaniem dla liderów instytucji edukacyjnych i innowatorów, którzy pragną wprowadzać nowe rozwiązania edukacyjne w procesach nauczania.


EDUBOT – Developing Key Competences Through Blended-Learning Methodology Based On AI-Supported Chatbot Technology
Erasmus+ 022-1-HU01-KA220-SCH-000088299
Funded by the European Union. Views and opinions ex-pressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the Euro-pean Education and Culture Executive Agency (EACEA). Nei-ther the European Union nor EACEA can be
Udostępnij w sieci
Poprzedni post

Aplikacje mobilne pomagające dbać o zdrowie psychiczne zyskują na coraz większej popularności, ale czy są skuteczne?

Nastepny post

Newsletter Me_app nr 1 – Najnowsze informacje o postępach prac nad projektem

Wszystkie prawa zastrzezone | All rights reserved ADN Instytut 2025