Ścieżka zaprojektowana do prezentacji materiałów opracowanych w projekcie EduBot jest teraz dostępna również w języku angielskim. Naszym celem jest udostępnienie istoty metodologii EduBot osobom, które nie posługują się językami używanymi w projekcie – węgierskim, słowackim, rumuńskim, polskim – oraz przyczynienie się do jej szerokiego rozpowszechnienia.
Asystent EDUBOT to chatbot oparty na sztucznej inteligencji, który został opracowany w ramach realizowanego przez nas projektu i zapewni on wszechstronne wsparcie zarówno uczniom, jak i nauczycielom w procesie nauczania. Funkcje Asystenta obejmują wysyłanie powiadomień w czasie rzeczywistym do użytkowników aplikacji, co ułatwia stałą komunikację i przepływ informacji. Asystent AI odgrywa aktywną rolę w zarządzaniu procesem nauczania, ponieważ może sugerować spersonalizowane ścieżki edukacyjne, uwzględniając wyniki i postępy uczniów. Asystent EDUBOT oparty na sztucznej inteligencji umożliwia nauczycielom otrzymywanie analiz wyników uczniów oraz ich grupowanie na podstawie osiągnięć, wspierając tym samym nauczycieli we wdrażaniu zróżnicowanego nauczania.
Ścieżki nauczania adaptacyjne kierowane przez AI
Asystent AI tworzy indywidualne ścieżki edukacyjne, które pozwalają uczniom podążać ścieżkami dostosowanymi do ich umiejętności i aktualnej wiedzy. Asystent AI prowadzi ucznia przez proces uczenia się, wybiera odpowiednie zadania z systemu zadań i w razie potrzeby zapewnia pomoc w formie najbardziej efektywnych zadań pomocniczych i wyjaśnień.
Nauczanie mieszane ze wsparciem AI
Zgodnie z metodologią blended learning, homogeniczne grupy, utworzone na podstawie wyników osiągniętych na platformie e-learningowej, otrzymują dodatkowe korepetycje od nauczycieli w ramach konsultacji online. Asystent AI przeprowadza analizę grup na podstawie uzyskanych wyników, aby tworzyć grupy oparte na wynikach. Uczniowie z podobnym poziomem wiedzy, zestawem umiejętności i trudnościami są grupowani razem.
Integracja procesu czatu
Asystent AI wysyła powiadomienia do użytkowników dotyczące wydarzeń, które ich dotyczą, takich jak zaproszenia do grup, zadania obowiązkowe do wykonania, zakończenie analizy wybranej grupy.
Pilotaż edukacyjny: znaczące wyniki w czterech krajach
Program pilotażowy projektu EDUBOT został uruchomiony w czterech krajach europejskich, a dotychczasowe dane pokazują, że wsparcie sztucznej inteligencji przyniosło zauważalną poprawę wynikach uczniów. Na Węgrzech w programie pilotażowym uczestniczyło 4 nauczycieli i 58 uczniów, co przyniosło prawie 30% poprawę wyników matematycznych uczniów. Na Słowacji wzięło udział 3 nauczycieli i 136 uczniów, gdzie wyniki uczniów z przedmiotów informatycznych wzrosły o 61,62%. W Polsce w programie pilotażowym wzięło udział 6 nauczycieli i 101 uczniów, a w Rumunii uczestniczyło 149 uczniów i 3 nauczycieli.
Konferencja zamykająca projekt EDUBOT
Konferencja zamykająca projekt EDUBOT odbędzie się 7 października 2024 roku o godzinie 15:00 w siedzibie powiatu w Miercurea Ciuc. Celem konferencji jest szczegółowe przedstawienie osiągniętych wyników, procesów rozwoju oraz przyszłych perspektyw zastosowania sztucznej inteligencji w edukacji. Serdecznie zapraszamy, nauczycieli, edukatorów, pracowników systemu oświaty oraz wszystkich zainteresowanych tym, jak EDUBOT może kształtować przyszłość edukacji.
Rozwiązania i oprogramowanie opracowane w ramach projektu będą dostępne bezpłatnie dla wszystkich uczestników, co świadczy o zaangażowaniu projektu w szerokie rozpowszechnia-nie innowacji edukacyjnych.
Misją Asystenta EDUBOT jest wspieranie rozwoju uczniów za pomocą nowoczesnych na-rzędzi edukacyjnych oraz pomoc nauczycielom w tworzeniu bardziej efektywnego i skutecz-nego procesu nauczania.