Projekt Edubot został zakończony

Szóste międzynarodowe spotkanie partnerów projektu EDUBOT

Projekt Edubot, realizowany dzięki wsparciu programu Erasmus+, dobiegł końca. Finałowe międzynarodowe spotkanie partnerów odbyło się w Csíkszeredzie, gdzie skupiono się na podsumowaniu wyników merytorycznych i ocenie doświadczeń zdobytych w trakcie projektu.

Zestawienie wyników:

  • 4 kraje;
  • 20 nauczycieli;
  • 11 instytucji;
  • 569 uczniów;
  • czas nauki: 1659 godzin i 24 minuty;
  • poprawa wyników: 20,38%;
  • 28 tematów z matematyki i 9 z informatyki;
  • treści liniowe: 1132 zadania, 841 superjednostek (SU);
  • treści adaptacyjne: superjednostki z dodatkowymi zadaniami i wyjaśnieniami: 2271;
  • łącznie 3403 zadania;
  • 245 wyjaśnień w formie wideo.

W ramach pilotażowego nauczania kompetencje matematyczne i informatyczne uczniów znacząco się rozwinęły w trzech głównych obszarach: wiedza przedmiotowa, umiejętności oraz postawy.

Oprócz rozwoju specyficznych umiejętności matematycznych (liczenie, obliczenia, szacowanie, mierzenie, wnioskowanie ilościowe, zamiana jednostek, rozwiązywanie zadań tekstowych) i informatycznych (edytowanie tekstu, tworzenie arkuszy kalkulacyjnych, algorytmika, bezpieczeństwo w Internecie itp.), odnotowano również istotny postęp w następujących dziedzinach: rozumienie tekstu, słownictwo relacyjne, komunikacja wizualna; umiejętności zdobywania wiedzy, rozwiązywania problemów, metakognicji (myślenia strategicznego w rozwiązywaniu zadań); zdolności uczenia się oraz kompetencje cyfrowe.

Podsumowując, pilotażowe nauczanie zostało z sukcesem zrealizowane we wszystkich krajach uczestniczących w projekcie. Na podstawie porównania wyników można stwierdzić, że adaptacyjna metodologia e-learningu skutecznie wspiera rozwój treści edukacyjnych w różnych przedmiotach, umożliwiając realizację wielu celów dydaktycznych.

W ramach przygotowań do egzaminów z matematyki w trzech krajach testy przyniosły doskonałe wyniki i znaczną poprawę osiągnięć. Testy przeprowadzone na Słowacji dały możliwość sprawdzenia metodyki w kontekście niezwiązanym z przygotowaniem do egzaminów, co również przyniosło obiecujące rezultaty, wskazując na użyteczność tej metody w różnicowaniu nauczania w celu realizacji różnych celów edukacyjnych.

Jeśli zainteresowaliśmy Państwa i chcieliby Państwo zapoznać się z wynikami projektu, wszystkie informacje są dostępne na stronie internetowej projektu: https://www.edubot.hu/pl

Wszystkie opracowane rezultaty intelektualne są dostępne bezpłatnie dla wszystkich zainteresowanych.


Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Udostępnij w sieci
Poprzedni post

Pilotażowa nauka z EDUBOT w okręgu Harghita w Rumunii zakończyła się pomyślnie

Nastepny post

EDUBOT – Podręcznik metodyczny

Wszystkie prawa zastrzezone | All rights reserved ADN Instytut 2025